Úklid
komunikací se bude provádět podle pořadí jejich důležitosti. „Do prvního
pořadí jsou zařazeny silnice I. třídy a důležité vozovky II. třídy,
které navazují na dálnice a rychlostní komunikace, dále pak dopravně
důležité místní komunikace a silnice v kopcích, po nichž jezdí městská
hromadná doprava," uvedl první náměstek primátora pro dopravu Karel
Březina. V prvním pořadí jsou také ostatní vozovky směřující k velkým
zdravotnickým zařízením a místní silnice, po nichž jezdí mnoho
prostředků veřejné hromadné, ale i osobní dopravy.
„Zařazení
komunikací do jednotlivých pořadí bylo předem projednáno se zástupci
městských částí, Dopravním podnikem a členy Integrovaného záchranného
systému," dodal 1. náměstek primátora.
Podle PZÚ je stanoven
časový limit pro zajištění sjízdnosti jednoho pruhu u silnic prvního
pořadí do dvou až čtyř hodin od výjezdu, celá šíře vozovky by měla být
uklizena do 48 hodin. Silnice zařazené do druhého pořadí by měly být
celé sjízdné do 72 hodin od výjezdu techniky, komunikace třetí v pořadí
pak do 48 hodin po odstranění závad na vozovkách prvního a druhého
pořadí.
U chodníků širších než dva metry se závady ve schůdnosti
mají odstraňovat nejméně v šíři půl druhého metru, u dvoumetrových
chodníků pak má být schůdný nejméně jeden metr jejich šířky. Mezi
chodníky, které se jako první dočkají úklidu, patří přístupové cesty k
objektům, v nichž sídlí státní orgány, orgány hlavního města a městských
částí, a ty, které vedou ke školám, stanicím metra, zdravotnickým
zařízením či k zastávkám hromadné dopravy a nádražím.
Systém
údržby bude v podstatě stejný jako v minulých letech. Řídit ji budou
pracovníci TSK. Jednou týdně, v pátek, se bude scházet operační štáb
města. Při vyhlášení kalamity přebere řízení krizový štáb hlavního
města. „Stejně jako v minulé sezóně také letos počítá TSK při kalamitě s
případnou výpomocí stavebních firem, které působí na území hlavního
města. Dohody s nimi jsou uzavřeny do konce zimního období," řekl
Březina.
Bude-li zapotřebí odvážet sníh z vybraných komunikací
(např. Václavské a Staroměstské náměstí, ulic Na příkopě, Celené,
Národní třídy), vozit se bude znovu pouze na jediné místo v Praze, a
sice na náplavku Na Františku. „Shazovat sníh do kanalizačních šachet je
zakázáno," upozornil Březina.
Materiál potřebný pro zimní údržbu
komunikací je podle náměstka zajištěn. Spotřeba posypových solí při
jednom zásahovém dni nesmí překročit 60 gramů na čtvereční metr. Co se
týče chodníků, v současné době se připravuje novela vyhlášky hlavního
města Prahy, která umožní použít chemické rozmrazovací materiály i na
chodnících.
Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy