„V prodlouženém provozu byla nabízená
dopravní kapacita využita minimálně, v průměru nedosahovala ani deseti
procent,“ konstatoval náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek. „Podle
přepravních průzkumů, které se prováděly loni na podzim, tedy v období
obecně vyšší poptávky po dopravě, se počet cestujících v prodlouženém
provozu metra a návazné dopravy pohyboval v rozmezí 8 000 až 10 000
cestujících za noc, přičemž nabídka činila zhruba 110 000 míst,“ dodal
náměstek.
Opatření, které rada schválila, bude představovat
úsporu provozních nákladů ve výši zhruba 55 milionů korun ročně.
Vzhledem k tomu, že prodloužený provoz denních linek tvoří nadstandard
dopravní obsluhy, nepřinese jeho zrušení v dotčených oblastech zásadní
změnu, protože zrušené páteční a sobotní spoje nahradí standardní provoz
nočních autobusových a tramvajových linek. V porovnání se stavem před
zavedením prodlouženého provozu byla rozšířena noční doprava tak, že
pokrývá kapacitně a rozsahem i všechny městské části. „Systém noční
dopravy v Praze je co do plošného i časového rozsahu jedním z
nejrozvinutějších v Evropě,“ podotkl náměstek Nosek.
Z hlediska cestujících se tak podle Noska opětovně sjednotí denní i noční provoz v rámci celého týdne, a to povede k větší přehlednosti v jízdních řádech jednotlivých linek. Odjezdy posledních spojů metra budou rovněž sjednoceny s ostatními provozními dny a stejně tak i jízdní řády nočních linek budou opět stejné pro každý den v týdnu.
Zdroj: Magistrát hl. m. Prahy