Projekt je zaměřen na rozšíření možností spolupráce podniků a středních škol vyučujících učební obory, oddělených od sebe na počátku 90. let. Toto opatření pomůže zkvalitnit výuku řemesel a žáky lépe připravit na přechod do praxe. Na rozdíl od politiky náborových příspěvků, uplatňované v jiných krajích, je podstatou přístupu hlavního města řešení problematiky učňovského školství jako součásti pracovního trhu a jeho disproporcí. Učňovské školy, odtržené od mateřských podniků, postupně začaly zčásti učit obory zaměřené spíše podle přání rodičů než budoucích zaměstnavatelů, zčásti probíhala výuka jinými metodami a s jiným obsahem, než potřebovala rychle se rozvíjející praxe. Školy postupně přestaly hrát roli přirozeného zdroje kvalifikované pracovní síly. Navíc podniky přestaly mít významné slovo při hodnocení výsledku vzdělávání.