„Je vhodné vyčkat do rozhodnutí ústavního soudu ve věci požadavku na zrušení zón, které iniciovali poslanci,“ vysvětlil starosta Vladislav Lipovský s tím, že proti zavedení zón se vyslovila i mírná většina obyvatel.
Podle starosty je nutné vyhodnotit aktuálně provedené změny stávajícího režimu, které by mohly snížit přeliv vozidel ze zpoplatněných území a zároveň v nalezení způsobu prokázání nároku na rezidentní kartu jinak než trvalým pobytem. V rámci výzkumu se obyvatelé Prahy 10 měli možnost e-mailem či telefonicky vyjádřit k tomu, zda-li mají zájem o zavedení zón v oblasti, ohraničené ze severu a západu Prahou 3 a Prahou 2, z jihu tratí ČD a z východu ulicí Litevskou a Kubánským náměstím a pokud ano, kterou z nabízených variant považují pro sebe za nejvýhodnější. „Mezi ně patřily varianty bez zóny, rozšíření současné zóny, současná zóna pouze přes den a smíšená zóna," doplnil starosta Lipovský.
Z celkového počtu 297 obdržených názorů se občané k zavedení zón vyjádřili následovně:
Ano |
Spíše ano |
Spíše ne |
Ne |
Jiné podmínky |
Celkem |
117 |
11 |
8 |
138 |
24 |
224 |
Náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS) původně připouštěl, že zóny by v části desáté pražské části mohly začít fungovat začátkem příštího roku. To už se nejspíš nestane, protože podle Lipovského budou případné přípravné práce trvat devět měsíců.
Pokud se radnice pro zónu rozhodne, bude podle starosty preferovat spíše to, aby placené parkování může být pouze v noci, tím by se podle starosty vytlačila vozidla nerezidentů, nebo smíšenou zóna, kde by v co největším území mohli parkovat místní lidé i návštěvníci. Radnice totiž nechce umrtvovat život v městské části, nechce omezovat například obchodníky.