Stavba, kterou inspirovala i moderní francouzská architektura, a jíž na Proseku vybudoval Metrostav, je od začátku koncipovaná tak, aby do ní proniklo maximum slunečního světla. Jenže to, co architektům a jistě i cestujícím přijde jako dobrý nápad, přineslo nečekané komplikace. V některých částech roku totiž slunce svítí do střížkovské stanice pod takovým úhlem, že oslňuje strojvedoucí metra. „S ohledem na bezpečnost provozu nám nakonec nezbylo, než rozsáhlé skleněné plochy polepit fólií, jež slunce tlumí,“ vysvětlil našemu časopisu Jan Prosr, vedoucí výrobní přípravy Metrostavu.
Vzdušná, prosklená konstrukce stanice, kterou Metrostav naplnil odvážné představy architektů, nepřitahovala od začátku jen lidské pohledy, ale také holuby. Ti záhy přišli na to, že dveří, kterými se mohou dostat dovnitř, mají spoustu. Vnitřní dispozice jim pak nabídla obrovský výběr ploch, na kterých mohli v klidu posedávat i hnízdit. A každý Pražák ví, že kde jsou holubi, je i jejich trus. A často i na kabátech. Tak to bylo i ve stanici Střížkov.
„Někteří holubi dokonce prolétávali tunely až na Ládví a na Prosek,“ připomněl Jan Prosr z Metrostavu. Hroty, které zabraňují ptákům v posedávání na památkách, tentokrát nezabraly. Úspěšné řešení nakonec našel Dopravní podnik až v instalaci elektronických rušiček. Ani to však nebylo úplně jednoduché. Zkušební modely totiž sice plašily holuby, ale mátly současně i slepecké psy, kteří si se signály rušiček neuměli poradit.